Welkom in de lagere afdeling

Dagindeling

Opvang

8u15: Opening schoolpoort
8u30: Naar de klas

Voormiddag

maandag
8u45 - 11u55
dinsdag
8u45 - 11u55
woensdag
8u45 - 11u30
donderdag
8u45 - 11u55
vrijdag
8u45 - 11u55

Namiddag

maandag
13u15 - 15u55
dinsdag
13u15 - 15u55
woensdag
13u15 - 15u55
donderdag
13u15 - 15u55
vrijdag
13u15 - 15u00

Opvang

maandag
15u55-16u30
dinsdag
15u55-16u30
woensdag
11u30 - 12u00
donderdag
15u55 - 16u30
vrijdag
15u00 -15u30

Klaswerking

Talenten Ontdekken
  • Talentenateliers: verrijkende activiteiten buiten de klas om interesses en talenten te ontdekken.
  • Stipmuur: leerlingen blinken met hun talent op onze stipmuur.
  • Groei in zelfvertrouwen: leerlingen laten schitteren in hun talenten.
  • Talentenbegrippen: woordenschat van verschillende talenten leren kennen en gebruiken.
  • Talentengesprekken: in gesprek over talent met elkaar, met de leerkracht en met ouders.
  • Talenten van de leerkracht: spiegelen en modellen aan de talenten van de leerkrachten.
Flexibele leeromgeving

  • Overal leren: van klaslokaal tot speelplein, onze flexibele leeromgeving bevordert actief leren.
  • Innovatieve klasinrichting: ontworpen voor dynamisch onderwijs.
  • Buiten en binnen leren: gebruik maken van het volledige domein.
  • Ergonomisch en esthetisch: comfortabel, uitnodigend en ondersteunend.
IJsbergmethodiek
  • Essentiële vaardigheid en kennis: probleemoplossend denken ontwikkelen bij kinderen.
  • Diepgaand begrip: IJsbergmethodiek voor een grondige kennis van wiskundige concepten en begrippen.
  • Begrijpen en toepassen: niet alleen methoden, maar ook het waarom erachter.
  • Stapsgewijs leren: aanpak stimuleert overgang van praktisch naar theoretisch denken in wiskunde.
Leesplezier met LIST

  • Leesplezier voorop: enthousiasmeren van kinderen tot goede lezers.
  • Persoonlijke keuze: aanmoedigen om boeken te kiezen die ze leuk vinden en die bij hun leeftijd passen.
  • Van voorbereidend tot vloeiend lezen: ondersteunen op hun leesreis, van beginnend tot gevorderd niveau.
  • Groeiportfolio lezen: vanaf 1e leerjaar tot en met 6e leerjaar talent, interesses en leesplezier in het groeiboek verzamelen.

Zachte landing en actief onthaal

Rustige start van klasdag

In onze school starten we de dag rustig. We bieden een ‘zachte landing en actief onthaal’ aan.

Wat houdt de zachte landing in?

Om 8.15 uur gaat de poort open. Je hebt dan de tijd om samen met je kind rustig binnen te komen.

Afscheid op eigen tempo: Neem de tijd om rustig afscheid te nemen, zonder haast of druk.

Om 8.30 uur gaat de klasdeur open en verwelkomt de juf elk kind persoonlijk. Dit zorgt voor een veilige en warme sfeer.

Tijd voor een praatje: Er is ruimte om even iets kleins door te geven aan de juf.

Om 8.45 uur begint de schooldag echt. Dankzij de rustige start zijn de kinderen klaar voor een dag vol leren.

 

Bewegen op school

  • Wekelijks 2 uren turnen: turnkledij is turnshirt van school + zwarte short van thuis.
  • MOEV: deelnemen aan verschillende sportactiviteiten.
  • Naschoolse sportactiviteiten
  • Data op kalender
  • Stapsgewijs: de officiële zwemslagen leren ze stap per stap.
  • 5 fasen van de leerlijn: vóór het einde van het zesde leerjaar doorlopen.
  • Diverse brevetten behalen: als bewijs van hun zwemvaardigheden.

Inschrijven

Voor het eerst naar school? Een nieuwe stap naar het 1e leerjaar? Pas verhuisd?

  • Kom langs voor een infomoment en rondleiding.
  • Informeer je: leer alles over ons unieke aanbod en de kracht van onze school.
  • Maak kennis en stel al je vragen.
  • Een afspraak maken?

dir.bslangemark@inspirascholen.be 

Bezoek ons op de opendeurdag.

  • vrijdag 18 oktober 2024 tussen 16u en 18u
  • vrijdag 25 april 2024 tussen 16u en 18u
  • dinsdag 26 augustus 2024 tussen 16u en 18u

Contacteer ons

Korte Ieperstraat 27
8920, Langemark-Poelkapelle
057 48 85 87
dir.bslangemark@inspirascholen.be

Sitemap

Onze school

Toekomstige leerlingen

Praktisch

Onze Inspirascholen

Contact

Sociale media

Legal

Privacybeleid

Cookiebeleid

© Alle rechten voorbehouden – GO! scholengroep Inspira